Můžete se kdykoli odhlásit. Zasíláme jednou za 14 dní.
Reklamační formulář
- Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů
Tento reklamační řád byl zpracován dle Občanského zákoníku a Zák. o ochraně spotřebitele a vztahuje se na spotřební zboží (dále jen "zboží"), u něhož jsou uplatňována práva kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen "reklamace"). Prodávající je fyzická osoba Radka Stehlíková, Nížkov 245, 592 12, Nížkov. Kupující je subjekt, který s prodávajícím uzavřel smlouvu o koupi zboží. Na kupujícího, který není spotřebitelem, může prodávající aplikovat přiměřeně tento reklamační řád, jinak se práva plynoucí z odpovědnosti za vady řídí uzavřenou smlouvou a obchodním zákoníkem.
- Rozpor s kupní smlouvou.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
- Záruční podmínky
V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, může kupující uplatnit svou oprávněnou reklamaci. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními zákona. Pokud není uvedeno výrobcem jinak, činí tedy 24 měsíců a začíná běžet dnem převzetí zboží.
Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí a za materiálové nebo výrobní vady, které se vyskytnou po převzetí v záruční době.
Záruku nelze uplatnit v následujících případech:
Vypršela-li u reklamovaného zboží záruční doba přede dnem uplatnění reklamace – záruka zanikla. Vada vznikla nevhodným používáním zboží.
Vada vznikla nedodržením pokynů stanovených výrobcem.
Vada vznikla neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, manipulací nebo zanedbáním péče o zboží.
Vada vznikla provedením neoprávněného zásahu do zboží či jiných úprav bez svolení výrobce.
Vada vznikla zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné normě ČSN. Zboží bylo poškozeno živly.
- Práva plynoucí ze záruky
Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. Spotřebitel při uplatnění záruky má: jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy
- Reklamaci nelze uplatnit:
- u vad zjevných z popisu nebo vyobrazení předmětu na webových stránkách internetového obchodu – u vad, které musel kupující s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při podání objednávky – u předmětů označených: KOMPLETY nebo SBÍRKY.
- Vyřízení reklamace
Místem uplatnění reklamace je sídlo prodávajícího. K účinnému uplatnění reklamace je třeba, aby kupující v záruční době a bez odkladu zahájil reklamační řízení, tj. nejlépe písemně oznámil prodávajícímu vady, které zboží má, a to označením vadné vlastnosti nebo popsáním projevu vady. Písemné oznámení činí kupující vyplněním Reklamačního listu a jeho odesláním (e-mail, fax, dopis) na adresu prodávajícího. Za situace, kdy prodávající rozhodl o zaslání zboží zpět k sobě, si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu, vyhovujícího nárokům přepravy křehkého zboží, a označí zásilku příslušnými symboly.
Za situace, kdy prodávající rozhodl o zaslání zboží zpět k sobě, kupující vždy vyčká pokynů prodávajícího o možnostech vrácení zboží. Prodávající zašle kupujícímu pokyny k odeslání reklamovaného zboží, včetne adresního štítku nebo kódu pro odeslání.
Prodávající má povinnost zapsat do reklamačního listu termín vyřízení reklamace. Při výměně zboží trvá původně uzavřená smlouva mezi prodávajícím a kupujícím, proto ani jedné smluvní straně nevzniká nárok na vyrovnání případného cenového rozdílu. Kupující by měl reklamované zboží předat prodávajícímu kompletní, neporušené a čisté. Pokud byla reklamace neoprávněná (viz bod 3d), prodávající písemně důvod zamítnutí reklamace uvede do reklamačního formuláře. Kupující v takovém případě nemá nárok na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. O reklamaci prodávající rozhodně ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30ti kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Prodávající vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále prodávající vydá spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Co se týče prodeje použitého zboží – na toto zboží není zákonná záruka. Odpovědnost za vady je zkrácena na 12 měsíců a nevztahuje se na vady, které vzniknou po převzetí věci kupujícím
- Závěrečná ustanovení
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 5. 1 2023. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.